fredag 22 april 2011

Tunika

Idag har jag blivit klar med en tunika som jag har gjort åt en underbar liten tjej som precis fyllt 1 år. Jag älskar det prickiga tyget som är velour, och det gick endast åt en halv meter. Mönstret har jag gått och klurat på länge. Det var den här modellen jag ville ha, men det finns inga sådana eller liknande mönstermodeller att köpa till barn. När jag var på lindex häromdagen hittade jag en sådan tunika till Saga som jag köpte. Jag har vänt och vridit på den hemma och efter lite granskning och tankeverksamhet så har jag skapat mönstret själv. Den är kantad runt fickorna och halsringningen med kantband i satin. Jag är väldigt nöjd och det ska bli väldigt kul att se den på. Den blev dock lite större än jag hade tänkt mig så hon kanske inte kan ha den för ens i höst.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar