måndag 4 april 2011

Nytt Lapptäcke

Det här är det nya lapptäcket som jag har sytt åt en av mina underbara vänner som har fått en son. Jag fick inspirationen av det ljusblåa barntyget med bilar och flygplan på, så jag har utgått från det. Jag hade tänkt att ha ramen och baksidan i ljusblått men det blev för intetsägande och rutorna bara försvann. Jag valde därför en ljust grön färg som matchade de gröna inslagen i täcket.
Istället för att sy på fri hand har jag faktiskt denna gången provat att sy efter ett mönster som jag köpte på stoff och stil för många år sedan. Jag är riktigt nöjd med resultatet och det blev en bra storlek. Täcket är klart ca 85 x 85 cm.

 


Tygbiten som inspirerade mig till resultatet. Finns även i rosa med lite gula inslag. Får se om det blir nästa kreation  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar