lördag 4 juni 2011

Hugos dopklänning

Nu har vi döpt vår fina kille. Jag sydde en dopklänning till Saga och bestämde mig för att inte använda den till Hugo, utan istället sy en till honom också. Dom kommer båda att få dom när dom blir vuxna. Jag har valt samma modell men andra tyger.

Livet är av tunn härlig slät bomull, likaså ärmarna.
Klänningen är ett broderat bomullstyg
med  
blomrankor.
Jag valde turkos rosett och band,
då jag tycker ljusblå är för vanligt.
Sagas band var lila så jag ville ha något speciellt på Hugos också. Jag är mycket nöjd med resultatet och dopet gick jättebra. Han var så snäll och grät inte alls, och klänningen satt perfekt. Den är i stl. 68. Fodret är i samma bomullstyg som livet, och det sitter 12 pärlemoknappar i ryggen.
                                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar